Friday, November 4, 2011

Seni dan Sastera : Harta Menderhaka


Alhamdulillah, boleh jugak aku update Tinta Malam harini. Lama jugak tak merekacipta puisi dan harini, mendapat ilham ketika aku keluar untuk ke kedai, jam menunjukkan pukul empat petang dan dalam cuaca yang agak panas terik, aku melihat seorang warga emas yang hanya berbasikal tua, memakai baju melayu lusuh dan kopiah, sudah menuju ke masjid. Awalnya.. kadang-kadang,terasa malu pula pada mereka yang kurang kudratnya, berbasikal pula, tapi mampu menjejakkan kaki ke masjid lebih awal dari kita, muda mudi yang lengkap segala bagai, tapi gagal untuk berjemaah di masjid. 

2 comments:

  1. yon..puisi anda bagus..tapi susah sikit nak baca sebab background terlalu gelap n tulisan pon gelap..huhu..peace ^^ berbakat rupanya KK aku nih,.:p

    ReplyDelete
  2. haha..thanks RQ (RAtu Qura?!)4 da advice.. Actually, ni 1st time yon buat tulis puisi ats gmbaq...sblum ni taip biasa2 ja..nmpak cntik pulak org len buat ats gmbaq cmni..dia jd cm blur cket, x sharp mcm tgh edit td..kaler pun mcm mkin glap cket..mgkin sbb gna picasa ja kot..

    p/s : nk pnjm bku hlovate bleh? hehe

    ReplyDelete