Wednesday, November 17, 2010

Tutorial : Jom Buat Virus!!!!


Aku nak ajar korang cara paling basic untuk buat virus komputer. Tapi INGAT, Do NOT just use this because you are mad at a friend. I am in no way responible for anything you do.Virus ini sangat merbahaya!! Virus ini mampu untuk PERMANENTLY DELETE ANY FILES. Hati2 ye.


Camne caranya? Follow the directions carefully:

1. Bukak notepad, dan tulis nombor exactly macam ni- 01001011000111110010010101010101010000011111100000

2. Lepas tu save file tu as an EXE (klik file-->save as-->dan tulis la apa2 kat file name tu, tapi mesti diakhiri dengan .exe -Contohnya virusku.exe dan savekan kat desktop

3. Sekarang anda sudah mencipta satu virus yg sangat merbahaya. To test it, bukak notepad yg baru, biarkan kosong (kalau nak tulis apa2 pun boley) dan save as test.txt ke desktop anda

4. Lepas tu, bukak notepad yg baru (notepad2 yg sebelum ni boleh di tutup), tulis "erase C:TEST.txt" (tanpa quote tu) dan save as test.cmd dan savekan ke desktop anda.

5. Sekarang tengok desktop korang. Jika korang mengikuti langkah2 tadi dengan betol, akan ada 3 ikon baru dekat desktop iaitu ikon virusku,test(dalam bentuk txt file) dan test (dalam bentuk cmd file,ikon die ade gear).

6. Seterusnya double klik ikon test yg berbentuk gear tadi. Korang akan lihat file test dalam bentuk text tadi akan hilang atau kena delete permanently.

7. Langkah2 tadi sebenarnya hanya nak tunjuk bagaimana virus ini bertindak memadam sesebuah file.

8. Langkah seterusnya ini adalah amat tidak digalakkan untuk dibuat. Cuma sebagai pengetahuan!!!

9. Delete 2 ikon tadi, seterusnya ulang langkah no 1 dan 2 tapi bukan save kat desktop, tapi save kat C:

10. Bukak notepad baru, tulis "erase C:WINDOWS" (tanpa tanda " " ) dan save as bomb.cmd dan savekan dekat C:

11. Sekarang pergi kat windows explorer dan cari fle bomb tu dalam C drive lepas tu double-klik kan file bomb tu. Tadaaaaa!!! Folder windows anda akan kena delete dan anda terpaksa format balik windows anda.

12. Macam2 lagi cara yang boleh dipraktikkan dengan virus ini. Tapi, setakat ni aku nak cakap sampai sini sajala. SELAMAT MENCUBA!!

No comments:

Post a Comment