Sunday, November 14, 2010

My Experience : Antivirus Buat Hal!!

Lappy aku baru jer discharged dari wad (hantaq kedai repair comp.) sebab hibernate sndiri.. Agak tension apabila tgh sedap2 main game, tengok movie, tiba2 slow jer skrin jd gelap..hibernate sndiri.. Lepas di format, habis hilang bnda2 yg ada...jdik cam laptop baru bli la plak..ahakz.. then, diorg tlong intallkan antivirus cap payung kt aku..dahla payung, free edition plak tu...mmg aku x pcaya..x leh pakai org kata...hehe.. Aku pun balik umah trus cari kotak Bit Defender Internet Security 2010 yg aku blik kat PC Fair Kangaq dgn harga rm60...mahal wooo... Then luckily, cd intaller ngan lsen sah ada lg...Aku pun trus "ttup payung" dan install BD tuh...

lpas2 tu bla nak start Bit Defender asyik naik mnatang ni ja:


Lpas aku tekan OK tu, ni lah paparan dashboard BD yg terpapar...dlu lawa, tp mcm dah kna virus la plak...


Dengan tensionnya, aku pun "buat ghamai" kat facebook (hebohkan soh sapa2 yg tau tlong settlekan problem ni)...

Alhamdulillah, di saat saat genting tu, muncul seorang member lama skolah menengah menjalankan misi menyelamat. Setelah dipandu satu persatu langkah melalui chat di FB, settle gak problem nih...BD kembali berfungsi dgn cemerlang...

p/s : satu lg kegunaan facebook :)

No comments:

Post a Comment