Monday, December 5, 2011

Seni dan Sastera : Harga Cinta dan Kasih Sayang


You say that you love rain,
But you open your umbrella when it rains...
You say that you love the sun,
But you find a shadow spot when the sun shines...
You say that you love the wind,
But you close your window when wind blows....
This is why I am afraid,
You say that you love me too.. 



Quote yang menarik yang aku jumpa masa mengembara di dunia maya. Ohh, kadang-kadang terfikir juga, mungkin sebab inilah muda mudi kini yang kononnya hangat bercinta dan berkasih sayang boleh “putus” la, “break-off” la, “in-complicated” la, “clash” la dan sebagainya. Awat tak crash terus macam Need For Speed tu?! Mungkin kerana terlampau banyak ucapan atau soal jawab tentang cinta dan sayang membuatkan mereka mula bosan dan bergaduh, pastu apalagi..! Bagi mereka, semakin banyak ucapan dan soal-jawab tentang kasih sayang, semakin tinggilah harga cinta yang mereka bina. Sebab tu lah orang bercinta tak pernah berenggang dengan telefon..

Lihat pula kasih sayang ibu bapa kepada sang anak. Apakah perlu diucapnya 24jam mengalahkan orang bercinta? Tentu tidak! Tapi kita semua rasa dan tahu, betapa tinggi nilainya kasih sayang ibu bapa terhadap sang anak. Cinta dan Kasih sayang bukan pada jutaan ucapan..!

TM : Geli-geleman dan muak tengok seorang budak perempuan muda tak tahu malu, bercakap telefon dengan pasangannya dengan gaya dan suara yang urrrggghhh..paham2 ler..! Muka dahla macam kucing market, buat orang hilang selera ja. Hormat la sikit public area. Rasa macam nak simbah dengan milo panas ja masa dok kat kedai makan tadi. 

3 comments: