Wednesday, October 26, 2011

Seni dan Sastera : KUTATAP LAGI WAJAH RINDUMU

KUTATAP LAGI WAJAH RINDUMU
(Dedikasi Khas buat Tok dan TokWan yang jarang2 kuziarahi)



Kini rindu bertandang lagi,
Sekian lama bersarang dalam sanubari..
Ingin Kutatap wajahmu kurindu,
Ingin kukucup mesra tanganmu, 
Seperti waktu dahulu..

Takdir  yang memisahkan kita,
Pahitnya kita sama merasa,
Aku bukanlah mencari derhaka,
Aku juga manusia biasa,
Cuba mencari erti selesa..

Kini aku kembali..
Walaupun singkat dan sebentar cuma,
Puasnya kini aku merasa,
Dapat menatap wajah tua banyak berjasa,
Mengucup tangan lembut...mesra..
Maafkan aku yang tak pandai mengatur bicara,
Sepi dan suram yang wujud di antara kita,
Kesan jarak masa yang menghakis mesra..
Akulah cucu yang derhaka,
Yang mencipta sebuah jarak masa...menghakis mesra..

1/9/11 : 11.42 pm


No comments:

Post a Comment