Friday, March 25, 2011

My Experience : Hidupku tanpa dia di sisi...


Dua bulan tanpa mylappy di sisi, terasa kehilangan yang amat dalam hidup ini. Mujurlah mymini iaitu sebuah netbook HP mini milikku masih ada dan dapat berfungsi dengan baik. Jika tidak, tentulah hari-hari yang berlalu semakin suram tanpa sebuah benda bernama computer dalam hidupku. Namun, mymini bukanlah pengganti yang baik bagi mylappy. Dua bulan menggunakannya sepenuh masa(sebelum ni hanya tersadai dan sekali sekala digunakan), aku merasakan macam-macam kekurangan padanya. Antaranya, slow, dan screennya yang amat kecil menyukarkan aku untuk bermain online game di facebook. Paling ketara ialah apabila bermain café world. Cukup menyiksakan dan kadang-kadang membuatkan aku fed-up untuk meneruskan “perjuangan” di café world…heheh..namun, seorang juara takkan berputus asa dan itulah aku yang sangat degil, terus “mengganyang” netbook itu walaupun processornya hanyalah berkelajuan 1.6 gHz dan mempunyai RAM 1gb sahaja. Namun, netbook itu tetap utuh sehingga ke hari ini. Syukur, netbook itulah yang aku bawa ke kampus dan memudahkan aku untuk menyelesaikan segala macam assignment dan presentation. Dahulu, aku membawa lappy Compaq ke mana saja, kini sang HP pula menggantikan tempatnya. Dalam pada itu, aku merancang sesuatu. Compaq yang mati harus ada penggantinya dan HP mini bukanlah pengganti yang selayaknya. Arrggghh…aku sudah lama tidak beraksi di Vice City dan berlumba haram di Need For Speed. Aku mesti lakukan sesuatu. Pengganti Compaq harus dicari segera…..!

No comments:

Post a Comment