Saturday, June 23, 2012

Debaran itu Terlerai Jua Akhirnya...


Alhamdulillah.. syukur.. spontan, lafaz syukur itu terucap di bibir saat membaca mesej yang dihantar seorang sahabat melalui whatsapp messenger petang tadi. Aku yang terlelap selepas pulang dari solat jumaat tentu sahaja tidak mengetahui sesuatu yang penting telah berlaku di website rasmi kampus aku tu.. Sesuatu yang ditunggu-tunggu dan tentu sahaja sesuatu yang paling mendebarkan buat semua student di sini..oh,aku terlepas untuk merasa momen itu..
         Result final exam adalah sesuatu yang penting buat penuntut di IPG. Aku katakan penting kerana jika terjadi perkara yang tidak diingini iaitu failed exam, anda akan diberi peluang untuk repeat sekali lagi. Ya, sekali sahaja. Jika lulus, boleh meneruskan pengajian.. jika gagal, maka, say goodbye to IPG laa.. Kalau study di university, at least ada la jugak 2-3 pilihan sebelum anda ditendang keluar kalau tak past final exam.. tapi di IPG, itulah pilihan yang tersedia.. kata mereka, usah persoal kerana inilah sistemnya.. fuu..x dapat dibayangkan rasanya kalau dah berada di tahun-tahun akhir pengajian..
         Untuk result sem 3 yang baru keluar ni..alhamdulillah..walaupun tidaklah segempak rakan-rakan seperjuangan tapi sudah cukup untuk membuatkan bibir ini tersenyum.. serius cakap, lulus exam pun sudah sangat menggembirakan student2 IPG apatah lagi kalau memperoleh result yang cemerlang..! Lepas ni tenang la sikit untuk mengharungi liku-liku semester keempat ni..  

TM : Kali ni, tak merasa debar mencari sendiri result dari list yang dikeluarkan oleh Jabatan Penilaian & Peperiksaan tu sebab ada member tolong check-kan.. fuhh, kalau tidak, berpeluh-peluh mendownload then cari plak no ic sendiri kat list tu.. huhu.. thanks amet..
p/s : tahniah buat semua rakan sekampus..tapi jangan pernah kau dustai takdirmu..kerna itu terbaik untukmu..bersyukurlah.. 

No comments:

Post a Comment