Monday, June 4, 2012

Breaking News..!!! ICS update untuk Xperia

Ting ! Tong ! Breaking News..!!! Tak ramai orang tahu termasuklah seller2 handset dan sesetengah blogger handset yang masyhur di luaq sana..! So, admin dengan bangganya mengumumkan bahawa update Ice Cream Sandwich Android 4.04 untuk handset2 Sony Ericsson telah bermula. Ya, mungkin tidak ada apa2 bagi yang tak minat.. tapi, bagi pencinta teknologi, ianya adalah seumpama menantikan  buah durian gugur ke tanah..! Setelah berbulan-bulan, akhirnya semalam mencatat sejarah yang indah buat SE Xperia Pro MK16i aku tuh yang telah selamatnya dibedah dan ditukar identitinya.. Mudah saja, just cucuk connect handset anda ke PC via USB, kemudian akan naik pop-up untuk update tuh..dan ikutlah arahan2 selanjutnya..  
Paparan yang muncul sebaik handset disambung pada PC

Buatlah keputusan setelah berfikir semasak-masaknya. Sekali ber-ICS, tak boleh patah balik dah..
Proses mendownload ICS yang memerlukan sedikit kesabaran. Pergilah berjalan-jalan di tepi pantai sambil menunggu  selesai download

Selesai sudah proses update. baca & buat elok2 yea

Status terbaru dari Xperia Pro yang telah selamat dimasukkan ICS
TM : Ini hanyalah breaking news. Review penuh pengalaman seminggu ber-ICS bersama Xperia akan ditulis nanti. Harap sabar yea. Thanks juga kepada yang sudi membaca artikel Manisnya Bersama Xperia.. Tak sangka beratus juga yang membacanya.. huhu.. natikan part 2 pulak yea ^__^

p/s : Kepada Xperiansss di luar sana, tunggu apa lagi, cepat update gajet anda ke ICS 4.0..tak lama pon.  Pastu yang masih ada Sony Ericsson di tangan, anda seharusnya merasa bertuah kerana menjadi antara pemilik terakhir handset2 Sony Ericsson. Simpanlah elok2 mana tau suatu hari nanti muzium minta beli.. huhu.. 

2 comments:

  1. bole tnye x??berapa punye lama da nk preparing... dye

    ReplyDelete
    Replies
    1. peringakat paling lama ialah "prepare" iaitu download software ICS ke comp.. depend kpd kelajuan internet..kalau 512kbps around sejam setengah jer..

      Delete